CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 23, 2010

:: UneXpECteD nEwS ::

baru je balik dari main badminton ni..
actually every week pun ak main badminton setiap selasa malam..
jumaat mlm lak main futsal..
sume pun ngn staf kolej..at least ad gak la masa ak utk bersukan.bg rileks otak jap..
actually ak bkn nk cte pasal sukan pon..ak nk ckp pasal benda lain

coz tetbe lak td ak trfkir ape ak nk buat kalo tetbe ak dpt tau ak menghidap penyakit yg kronik.
selalu ak tgk kt dlm tv je..drama melayu je la kalo ad cte pasal sakit2 ni.

mcm biasa pesakit xtau la dia tgh sakit kan..g jumpe doc dlu,pas kuar la beberapa dialog mcm kt bwh ni..

pesakit: sbnrnye sy ni sakit ape doctor??

doctor: hmmm..bw bertenang ye cik..setelah sy periksa didapati cik menghidap kanser (ape2 kanser la kan)

pesakit: hah!!! (dgn mke trkjut then nangis la cm biasa)

doctor: sabar2..bw bertenang (e2 je la yg doctor leh ckp pun,coz bkn kne kt dia kan..cbe kalo dia yg kne mau meraung gak satu hospital)

pesakit: kanser sy dh tahap berapa doctor??berapa lama lg sy bole hidup???

doctor: mengikut pemeriksaan sy kanser cik dh smpai pada tahap akhir..dijangkakan cik bole hidup dlm masa 6 bulan je lagi

pesakit: (mencurah2 la air mata)

+++++++++++++++++++++++++++++

then cm biasa diteruskan lg ngn babak2 lain..
ini yg mmbuatkan ak trfkir..kalo ak berada dlm situasi cm2,ape ak leh wat???
menangis???..of coz la.ni soal hidup dan mati.bkn bole wat main2..

nak wasiatkan harta???harta ape yg ak ada pun..setakat MyVi oren ak yg sebijik 2..duit bank pn x hbs bayar lagi.mknanye e2 harta bank la..
mana anak2 ak nk tggl nnt???...ooopppsss ak mn ad anak lg he2.kwen pun lom wahaha..
ha..kwen pun lom lg,cmne ni..
fmly ak cmne???dpt ke dorg trima kenyataan ni sedangkan ak pun mcm org bodoh yg hilang arah kalo trima brite cmni..mau ak berkurung dlm bilik je selama 6 bulan menunggu ajal..

satu je yg ak leh wat..
berdoa byk2 pada Allah S.W.T coz sume yg dtg 2 adalah dari Dia..

mungkin selama ni ak x ingt Dia..byk wat dosa ke.
jadi Dia nk tunjuk sesuatu pada ak..segala ape y
g berlaku tentu ad hikmah disebaliknya...





"Ya Allah..tabahkanlah hati hambamu ini..kerana ak redha dengan ape jua ketentuanMu..lindungilah ak dan keluargaku daripada ditimpa sebarang bahaya dan bencana"

AMIN

p/s: semoga semuanya kembali seperti biasa


2 comments:

nuRRis said...

u, benda nih jadi real kat member i pnye mak..

sihat walafiat je.. tiba2, dpt tau kenser payudara at da last stage!!
sebulan terlantar kat sepital, tiga hari lepas meninggal..

i terkilan gila sbb tatau n tk jenguk dia kat sepital.. padahal, dia slalu tnye psl i kat anak dia.. aduh...

jajaharissa said...

ye ke..hu2.kesian..
2 la..i trfkir benda ni semlm
tkot gak la..
kalo jd btol2 cmne???
mntk2 la xde ape2 :(